PřihlásitMůj ůčet
  • Naturprodukte
  • Slovakia
Odborné dotazy
Obecné dotazy
+420 353 034 411

Letní jídelníček pro zdraví

Datum: 14.06.2019

Pro všechny, kteří přemýšlí nad výživou nastávají dny hojnosti. Do jídelníčku se dostávají sezónní, čerstvé, místní potraviny jako např. třešně, višně (zdroj jódu – podpora štítné žlázy), listová zelenina (zdroj vit. B3, hořčík, vápník, železo – podpora kostí, neurózy, podrážděnost), houby, hrášek (zdroj vit. B5 – stres, malátnost), přibývá slunečního svitu a s ním i tvorba vit. D.

Zeleninu konzumujeme čerstvou, případně ji připravujeme lehkým napařováním, k ochucení používáme umeoocet a kvalitní olivový olej podporující v horké dny kardiovaskulární systém, maso či ryby zprudka restujeme na kvalitním oleji. Vysoký bod přepálení má olej rýžový, který je neutrální chuti, pokud připravujete rybu, můžete zkombinovat z důvodu máslové chuti s ghí.

Moje letní tipy

Snídaně:

 i v létě platí, že první, co vstupuje do trávicího traktu, by mělo být teplé. Pro letní dny úplně postačí nápoj teplé vody a umeoctu nebo s citronovou šťávou.

1. Míchaná vajíčka na Ghí s pažitkou a oblohou z čerstvé zeleniny (rajče, okurek, list salátu), žitný kváskový chléb.

2. Ovocné smoothie (borůvka, pomeranč, banán, konopné semínko, vločky)

3. Zeleninové smoothie (špenát, okurek, ředkev vodnice, konopné semínko, sůl, citronová šťáva)

4. Farmářský jogurt, lžíce vloček a čerstvé bobulovité ovoce (rybíz, maliny, ostružiny, višně, třešně, borůvky, angrešt), javorový sirup

5. Žitný kváskový chléb s farmářským máslem a rajčetem, sypané bazalkou

s mořskou solí.

Svačina:

 zařazujeme podle náročnosti dne, pokud nemám pocit hladu, nenutím se. Platí jak pro dopolední tak i odpolední hodiny.

1. Insalata Caprese – Mozzarela s rajčetem bazalkou a olivovým olejem, sůl, pepř.

2. 2ks čerstvého fíku

3. meloun sypaný praženým dýňovým semínkem s tamari omáčkou

4. Jahody se zakysanou smetanou a čokoládou

5. Krémovou špenátovou polévku s praženou cizrnou.

Image 1

Oběd:

ideální obědový čas v létě je po 13 hodině. Zařazujeme lehčí jídla, vždy doplněna čerstvou zeleninou.

1. Pstruh na kedlubnovém zelí s listovým salátem

2. Cizrnový těstovinový salát s rajčátky, paprikou, okurkou a zeleným hráškem se zálivkou (olivový olej, citronová šťáva, bazalka, mořská sůl, javorový sirup, hořčice).

3. Zeleninový kuskus s restovaným candátem.

4. Česká kulajda s vejcem

5. Rizoto s červenou řepou a listovým salátem.

Image 2

Večeře:

V letní dny chodíme spát často později, proto si můžeme dovolit klidně večeře dvě. Hlavní okolo 18 hodiny a po 20 hodině lehkou menší porci např. jablečný salát, zeleninovou polévku, salát z červené řepy.

1. Omeleta z červené čočky

2. Salát se zelenými fazolkami batáty a makrelou

3. Vajíčková frittata

4. Houbový koláč z polenty

5. Carpatio z řepy na čekance

Image 3

Pitný režim:

v horké dny nezařazujeme ledové sycené nápoje, doslazované umělými cukry. Zcela postačí odstátá filtrovaná voda ochucena některým z citrusů (pomeranč, mandarinka, citron, grep), s mátou či meduňkou, doslazena ovocem případně javorovým sirupem.

Z čajů zařazujeme zelený čaj, který nás termicky ochladí.  Pro podporu kardiovaskulárního systému v horké dny doporučuji čaj Žíly nebo Restart 

Na co si dát v létě pozor?

1. Zmrzliny, nanuky – Vždy zjišťujte složení! Nemělo by obsahovat ztužený rostlinný tuk (v produktech nahrazuje smetanu), glukózový nebo fruktózový sirup, přírodní aromata (jsou vyráběna chemicky a používaná místo ovoce), emulgátory E410, E621 (ve větším množství způsobují žaludeční potíže a rozjíždí alergie)

2. Cool ochucené nápoje – bez dalšího komentáře, pokud chcete být zdraví, nepijte to! (fanta, sprite, cola…., Slazená nealkoholická piva nebo sladové nápoje)

3. Grilování – vždy volím raději kvalitní maso, rybu před uzeninou a kvalitní špekáček před klobásou. Spáleniny nejím.

4. ALKOHOL – v horkém létě působí rychleji a odvodňuje. Vždy doplňovat s čistou vodou.

5. KÁVA, POVZBUZUJÍCÍ NÁPOJE – zatěžují již tak horkem přetížený kardiovaskulární systém, takže velmi opatrně.

Image 4

Letní tip pro Vás na energii do auta při cestě na dovolenou: 2 lžíce čajového koncentrátu Stres a vyčerpání smíchat s 1 litr vody, 1 lžičkou citrónové šťávy

KRÁSNÉ LÉTO VŠEM!

Ing. Barbora Harvišová, odborný poradce a výživový specialista Serafin

Všechny zmiňované recepty najdete zde

Nechcete přijít o další články?
Zde vyplňte svůj e-mail
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Také můžete sledovat naší stránku na Facebooku
Z naší nabídky:
Unikátní dvousložkový bylinný čaj s obsahem olivového listí v Bio kvalitě. Součástí balení jsou přírodní kapsle s Camu camu - superovoce s vysokým obsahem vit. C
125 Kč
Skladem
Přidat do košíku
Speciální bylinná kúra podle unikátního konceptu SERAFIN zaměřená na normální stav cévního a lymfatického systému
595 Kč
Skladem
Přidat do košíku
Vysoce účinná bylinná směs výtažků z pupenů rostlin sestavená podle originální receptury, určená na konkrétní problém
178 Kč
Skladem
Přidat do košíku
Speciální kvalitní sypaný bylinný čaj sestavený podle originální receptury, chráněné ochrannou známkou.  
59 Kč
Skladem
Přidat do košíku
Vysoce kvalitní koncentrovaný bylinný čaj sestavený podle originální receptury, vyráběný unikátní metodou a určený na konkrétní problém
207 Kč
Skladem
Přidat do košíku
Zobrazit další produkty
O společnosti Serafin

Jsme ryze česká firma, která vám již od roku 2004 pomáhá přírodními produkty s léčbou. V souladu s matkou přírodou a pod dohledem odbornice na alternativní medicínu paní Anety Benediktové pro vás připravujeme léčivé čaje a tinktury z nejrůznějších bylin. Věříme, že láska a příroda dokáží vyřešit jakýkoli zdravotní problém.

Nechcete přijít o další články?
Zde vyplňte svůj e-mail
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Také můžete sledovat naší stránku na Facebooku
Kde zakoupíte naše produkty?
zpět nahoru